|
|
|
Ivan Midžić: Le dessin de fer |
|
Muzej - Museo Lapidarium 22. 3. - 12. 5. 2013.
U petak, 22. ožujka 2013. u 19 h u prostorima Muzeja održat će se otvorenje samostalne izložbe akademskog kipara Ivana Midžića. Riječ je o premijernom predstavljanju novonastalih kiparskih radova - predimenzioniranog nakita i popratnih crteža kojim će publika imati prilike upoznati autora čiji je rad prepoznat diljem svijeta i čiji nakit nose Natalie Cole i dr. zvijezde. Ivan Midžić stvara u području dizajna i suvremene umjetnosti, a redovno sudjeluje i na respektabilnim modnim revijama u Hrvatskoj i inozemstvu. Izložbu će otvoriti likovna kritičarka Ana Lendvaj, autorica teksta pratećeg kataloga.
Iz kataloga izdvajamo: Ana Lendvaj: Ivan Midžić - Le dessin de fer
Zahvalimo zaboravu - kaže u biografskom filmu "Rembrandt" nizozemskog redatelja Charlesa Mattona smrću djeteta traumatizirana Saskia, žena slikarskoga genija 17. stoljeća. To je njezina mantra za nastavak života. I potvrda da se tema zaborava duboko tiče svih zona ljudskog života. Globalno, ona poprima opće oznake sposobnosti da pređemo prag svake zadanosti. U malom, to jest u svakom od nas, ona se paradoksalno odmiče od jedne zadaće i svakog fatuma, otvarajući vrata beskonačnoj krivulji mogućnosti. Ali samo ako smo osposobljeni za tu mogućnost. Talentirani za nju. I sposobni da ju prepoznamo. Djelo Ivana Midžića, akademskog kipara temelji se na zaboravu. Zapravo na procesu zaborava u kojem su još sve mogućnosti otvorene. Midžić je dijete generacije u kojoj umjetnost još uvijek proizvodi čvrste i jasne artefakte, ali je bitno označeno i potragom za "izgubljenim kovčegom" umjetnosti shvaćene kao mišljenje o umjetnosti koje nije ograničeno materijalnim dokazima istog tog mišljenja. I sam je Midžić obavio svoj dug konceptuali, darujući svoje autorstvo čovjeku koji s umjetnošću nema veze, ali je zbog Midžićeva poteza i danas član HDLU-a! Otada je Midžić izašao iz takve vrste konkretnosti u onu artefaktnu, s opipljivim djelom, dapače uporabnim djelom. Ostajući dugo u zoni primijenjene umjetnosti postepeno je postajao svjestan potrebe za većim umjetničkim zahvatom. Sve je počelo od narukvice, kaže Midžić, a znajući njegov nakit, valja reći da je i on umjetnički snažniji od uske zone ukrasnoga zadatka! To znači da većina tog nakita - rijetko rađenog od plemenitih kovina, a često u metalima jače robusnosti - sjajno funkcionira kao autonomno kiparsko ostvarenje. Pritom ne mislimo na ono diskutabilno mišljenje da je svaki dobar nakit "skulptura u malom", jer - nije. Midžićev je nakit lako zamisliti kao 3D skicu monumentalnih skulptorskih ideja koji s nakitom nemaju pupčane veze. Kipara to, pak, prisiljava na zaborav - na odmak od impresivne množine ukrasnih predmeta koje je dosad oblikovao, iako su stvarani prvenstveno umjetničkom a ne dizajnerskom gestom.
No kao da odbija presijecanje poveznice s malim formama, Midžić postavom svojih žičanih skulptura sugerira njihovo nakitno porijeklo i namjenu, premda je torzo na koji ih postavlja nesrazmjeran veličini skulpture. Ostaje otvorenim ne zamišlja li možda tvorac skulpture osobu božanskih razmjera, dovoljno veliku ženu, na čijem torzu njegova skulptura leži kao divna ogrlica… Upravo zbog te mogućnosti i govorimo da je kod Midžića riječ o procesu zaborava, a još ne i o zaboravu samom. Podržava nas u tome i činjenica da se i nakit i skulptura izrađuju "grubim" procesom i materijalima: autor barata strojevima, ili pak smišlja aparaturu sposobnu da od "teškog metala" stvori oblike kakvi se dobivaju finim zlatarskim alatom i napravama. On je rudar na tajnom zadatku stvaranja ljepote od čelične žice razapete u okvire koji tvore organske oblike velikih dimenzija. Midžić ih naziva crtežom od željeza, između ostaloga svjestan insuficijencije treće dimenzije u odnosu na dominantan 2D dojam. Ali dodaje im i klasične geo-apstraktne crteže koji izložbu pretvaraju u kompaktnu cjelinu. I upućuju na smjer kojim je moguće krenuti, kad proces zaborava posve odnese utilitarnu dimenziju njegove male ukrasne plastike. Ana Lendvaj
Životopis Ivan Midžić, rođen 6. travnja 1976. u Osijeku. Diplomirao kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Šime Vulasa 2002. godine. Magistrirao na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani 2007. godine u klasi prof. Jože Baršija. Član Hrvatskog društva likovnih umjetnika Zagreb i Hrvatskog društva samostalnih umjetnika.
Samostalne izložbe: 2000. Miller Gallery, Indiana, PA 2002. Galerija Vladimir Nazor, Zagreb 2002. Galerija Nova, Zagreb 2003. Studio Josip Račić, Moderna galerija, Zagreb 2003. Ogranak Matice hrvatske, Križevci 2003. podrumi Dioklecijanove palače, Split 2003. Kuglana 2, Koprivnica 2004. Galerija PM, Zagreb 2004. Galerija SC, Zagreb 2004. Galerija Bernarda Bernardija, POU, Zagreb 2005. Galerija Beck, Zagreb 2005. Filodramatica, Rijeka 2007. Josip Svetić "Vezanje kamenja", Galerija Karas, Zagreb 2008. Galerija Kazamat, Osijek 2009. Zar opet, Galerija Nano, Zagreb 2011. Galerija Bruketa 2, Rijeka 2012. Galerija Muzeja grada, Split
Grupne izložbe: 1999., 2003. Minijature Zaprešić 2000., 2001., 2002. Pasionska baština, Zagreb 2000. 65. godišnja izložba društva kipara Pittsburgha, Garfield Art Works, Pittsburgh 2001. Božić u Osijeku, Grad donji, Osijek 2001. Pokret, Gradsko poglavarstvo, Zagreb 2002. Galerija Galurija, ALU Zagreb 2003. VIII. trijenale hrvatskog kiparstva, Zagreb 2003. Drava art annale, Koprivnica 2004. Fragmenti-pogled u povijest, Gliptoteka HAZU, Zagreb 2004. 19. slavonski biennale, Galerija likovnih umjetnosti, Osijek 2004. Izložba recentnih radova članova Hrvatskog društva likovnih umjetnika, Zagreb 2005. Third Drava Art Annale, Koprivnica 2006. 40 godina Galerije SC 2006. Vidno polje Quisisana, op art festival, Opatija 2006. Siemens go global, Klovićevi dvori, Zagreb 2006. IX. trijenale hrvatskog kiparstva 2008. Dobre pedagoške prakse, Galerija P74, Ljubljana 2009. Maxartfest, Zagreb 2009. Modni ormar, Centar za dizajn HGK, Zagreb 2010. Izložba recentnih radova članova Hrvatskog društva likovnih umjetnika, Zagreb 2010. KONTAKT T-T, Galerija Ulupuh, Zagreb 2010. "Izlog u radu", Modni ormar, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb 2010. Izložba White, Bassano, Italija, izložba skulpture i nakita 2010. BIJOUX d'Autore, galleria Massenzioarte, Rim, Italija, izložba autorskog nakita 2011. "Izlog u radu ll", Modni ormar, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb 2012. "Izlog u radu lll", Modni ormar, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb
Akcije i javni radovi: - "Vezanje linije", u trajanju - 6. siječnja 2001. "Projekt prolazne umjetnosti", Osijek - od 8. do 14. veljače 2001. "Vezanje dvorišta", Zagreb - 3. ozujka 2001. "Vezanje gromače", Marjan, Split - svibanj-lipanj 2001. "Vezanje stana", Zagreb - 25. travnja 2002. "Vezanje u medijima", "Zarez" - "Vezanje cipela", u trajanju - lipanj 2001. Instalacija u šumi, Jabukovac, Zagreb - rujan 2002. Instalacija na gradskom trgu, Urbani festival, Cvjetni trg, Zagreb - 2002. "Krdo balvana", Svijetle pruge, Bjelovar - oblikovanje umjetničkog identiteta Josipa Svetića, u trajanju od 2006. godine - oblikovanje umjetničkog identiteta Strike Brace, u trajanju od 2010. godine
Revije: Dreft Fashion Week Zagreb 2011. Modni ormar, Zagreb 2011. Modni ormar, Zagreb 2012. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © Muzej-Museo Lapidarium, 2007-2024. | design by Studio Cuculić | developed by STO2 | 3D by Roberto Cimador |
|
|